Valitse sivu

Äijä- ja jäbäjooga | Helsinki

Huom! Koronan vaikutuksesta Helsingin syyskauden 2020 kasvokkainen äijä- ja jäbäjooga on peruttu. Korvaavana järjestetään netin kautta etänä toteutettavat nettijooga-ryhmät. Lisätiedot ja ilmoittautumislomake nettijoogaan löytyvät tästä linkistä.

Äijäjooga

Äijäjooga sopii kaikille miehille. Helppoa ja rentouttavaa. Yksinkertaisia liikkeitä, jotka venyttävät ja voimistavat kehoa monipuolisesti. Keskittymis-, koordinaatio- ja tasapainoharjoituksia kilpailuvapaalla vyöhykkeellä.

Opettelemme hengittämään tasaisemmin ja syvemmin. Tarkoitus ei ole seistä päällä, vaan vakaasti ja vapaasti jaloilla. Vapautetaan vähitellen kehoa, mieltä ja hengitystä. Pitkä loppurentoutus. 

Ei uskontoa, ei mystiikkaa. Et myöskään tarvitse erikoisvarusteita, väljät ja mukavat vaatteet riittävät.

Äijäjoogan pääsyvaatimukset:

  • Riittävän kankea
  • Lattia on alaspäin kurkottaessa pelottavan kaukana
  • Kyky hengittää sisään ja ulos
  • Halu kilpailuvapaaseen vyöhykkeeseen
  • Hiirilavantauti tai muu tietokonevamma
  • Hikoilun ja pakolla pusertamisen vierastaminen
  • Posketon uteliaisuus kokeilla kaikkea uutta
  • Sukupuoli: ÄIJÄ
  • Mitä jäykempi äijä, sen parempi

Jokainen tekee harjoitusta oman kehon tuntemusten mukaisesti, toinen vähemmän, toinen vähän enemmän. Ei ikärajaa. Ennakkotietoja tai kokemusta ei tarvita.

Jäbäjooga

Jäbäjooga on jonkin verran voimakkaampaa kuin äijäjooga. Ei kuitenkaan seisota päällä muuta kuin ehkä vertauskuvallisesti keskittymisen syventämisen ja hengityksen avaamisen avulla käännetään mieli auvoisampaa asentoon. Ei ikärajaa. Ei tarvitse olla aiempaa kokemusta joogasta.

Varusteet

Tärkeimmät varusteet: avoin mieli ja löysät housut. Kiristämättömät vaatteet ovat eduksi, mutta joku jäbäjoogaa farkuissakin. Paikalla on alustoja ja vilttejä. 

Lisätietoja

ohjaaja Veikko Tarvainen
+358 40 778 4895
veikko.toivonpoika@gmail.com
www.aijajooga.fi